مشخصات و ویژگی ساندویچ پانل (مصالح ساختمانی پیش ساخته)
نوشته شده توسط : shaygan

ساندویچ پانل چیست؟ نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته است که در دو نوع پانل دیواری و پانل سقفی طراحی و تولید می‌شود. ساندویچ پانل ها از دو لایه مشابه و همسان از جنس ورق فلزی و یک لایه فوم عایق تشکیل شده‌اند. این مصالح ساختمانی در کارخانه طراحی و تولید می‌شوند و متناسب با ابعاد مورد نیاز مشتریان برش می‌خورند. پانل ها در انواع گوناگون و ضخامت های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام ویژگی مخصوصی دارند. برای مثال ساندویچ پانل پلی اورتان مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و رطوبت دارد و ساندویچ پانل پشم سنگ بهترین نوع عایق در برابر آتش سوزی است.

به صورت کلی ورق هایی که در ساختار ساندویچ پانل ها به کار می‌رود از جنس ورق فلزی گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم است. فوم میانی ساندویچ پانل نیز از جنس فوم پلی اورتان، اکس پی اس و یا پشم سنگ است. از پنل های ساندویچی به دلیل ساختار سبک، یکپارچه در ساخت انواع سوله اداری، تجاری، انبار، ورزشی، صنعتی، تولیدی، ساخت انواع کانکس نگهبانی، کارگاهی، مدیریتی، ویلایی، مدرسه، کلین روم، سردخانه و اتاق حمل بار استفاده می‌شود. به صورت کلی تمامی انواع ساندویچ پانل ها با درجات مختلف در برابر حرارت، رطوبت و صوت عایق هستند. همچنین وزن بسیار سبکی دارند که سبب سهولت در حمل و نقل پانل می‌شود. ساندویچ پانل ها با سرعت بالایی تولید و نصب و اجرا می‌شوند در نتیجه در هزینه ها و زمان اجرای پروژه صرفه جویی می‌کنند.

اگر قصد احداث یک سازه پیش ساخته را دارید باید بدانید علاوه بر ساندویچ پانل جهت درزبندی و آب بندی پانل ها نیز به یکسری متعلقات و اکسسوری نصب مانند ورق فلاشینگ و فیتر نیاز دارد.





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل\" ساندویچ پانل دیواری\" ساندویچ پانل سقفی\" ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: